لوگو اُکسی گیم

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مقایسه کامل Ghost Of Yotei با Assassins Creed

مقایسه کامل Ghost Of Yotei با Assassins Creed

مقایسه‌ بازی Ghost of Yotei با Assassins Creed؛ دو بازی جهان‌ باز – اکشن؛ با محوریت مخفی‌ کاری، شمشیرزنی و تاریخ، اما با دو دیدگاه کاملاً متفاوت! در این بررسی جامع، تفاوت‌ های گرافیک، گیم‌ پلی، داستان و حس واقعی مبارزه در دو عنوان بزرگ دنیای بازی‌ ها رو مقایسه میکنیم، تا بفهمیم کدوم تجربه ارزشمندتره؛ بازی تازه‌ نفس Ghost of Yotei یا سری با سابقه Assassin’s Creed با ما در اکسی گیم همراه باشید :

مقایسه‌ بازی Ghost of Yotei با Assassins Creed | بررسی سریع

بازی Ghost of Yotei با تمرکز بر مبارزات شمشیرزنی خاص، داستان احساسی و فضای اصیل ژاپنی؛ در مقابل، بازی Assassin’s Creed اما با دنیایی گسترده‌ تر، طیف مخفی‌ کاری عمیق‌ تر و تنوع تاریخی بیشتر

  • از نظر گرافیک و جلوه‌ های بصری، Ghost of Yotei طبیعی‌ تر و چشم‌ نوازتر عمل کرده، در حالی‌ که سری Assassin’s Creed آزادی عمل و مأموریت‌ های متنوع تری دارد؛ ناگفته نماند که Assassin’s Creed Shadows نیز با محوریت ژاپنی، بیش از همیشه به فضای Ghost of Yotei نزدیک شده.
ویژگی Ghost of Yotei Assassin’s Creed Shadows
گرافیک و طراحی بصری چشم‌نواز، طبیعی، نورپردازی عالی جزئیات بالا، طراحی تاریخی دقیق
گیم‌ پلی و مکانیک‌ ها مبارزات تن‌ به‌ تن، سیستم مخفی‌ کاری محدود مخفی‌ کاری پیشرفته تر، حرکات متنوع و آزادی عمل
طراحی دنیای بازی جهان فشرده اما با جزئیات بالا جهان گسترده، مأموریت‌ های جانبی متعدد
عملکرد فنی و بهینه‌ سازی فریم ریت پایدار، بهینه برای سخت‌ افزار قوی پایدار ولی با افت فریم در بخش‌های سنگین
مدت زمان داستانی 25–30 ساعت (تا 40 ساعت با مأموریت جانبی) 35–40 ساعت (تا 70 ساعت با کاوش کامل)

 

مقایسه‌ بازی Ghost of Yotei با Assassins Creed مقایسه‌ بازی Ghost of Yotei با Assassins Creed | بررسی سریع

میتوان گفت: اگر دنبال سبک داستانی متنوع و مبارزات تن‌ به‌ تن هستید، Ghost of Yotei تجربه بهتری خواهد بود؛ اما برای آزادی عمل، مأموریت‌ های متنوع و ماجراجویی در جهانی گسترده تر، Assassin’s Creed Shadows گزینه‌ای بی رقیب است؛ Ghost of Yotei حماسی – سینمایی و احساسی تر، اما Assassin’s Creed Shadows با نقشه ای گسترده تر و کمی داستان خطی تر؛ برای مقایسه دقیق تر، ادامه مقاله رو از دست ندید!

داستان و فضای طراحی در دو بازی

عنوان Ghost Of Yotei روایت متمرکز تر و شخصی‌ تری بهره مند است، در حالی که داستان های Assassins Creed گسترده‌ تر ولی از لحاظ برخی نقدهای معتبر، کمی پراکنده‌ تر ارزیابی شده.

  • به زبان ساده تر: اگر داستان تک خطی با تمرکز بالا در کیفت داستانی بالاتری برایتان در اولویت است، عنوان Ghost Of Yotei انتخاب مناسب‌ تری خواهد بود؛ ولی اگر تمایل به ماجراجویی بزرگ‌تری در قالب تاریخ ژاپنی دارید، AC Shadows با مد زمان داستان غنی تر ( حدودا 35 تا 40 ساعت )، انتخاب منطقی‌ تری خواهد بود!

صدا گذاری بصری و اتمسفر بازی

در بین نقد پلیر ها و بقیه منتقد های موجود؛ میتوان گفت Ghost Of Yotei بخاطر ترکیب بصری و صوتی بسیار مثبت تر ارزیابی شده، ولی برای اطلاعات دقیق مقایسه‌ ای بین دو بازی میتوان به بهره گیری و استفاده دقیق تر از دوال سنس در بازی Yotei اشاره داشت ( استفاده از دسته برای نوشتن اسامی یا درست کردن آتش )؛ در نهایت به دلیل حس عمل آزادی بیشتر بازیکن؛ به جرات میتوان گفت که در خلق اتمسفر، Ghost Of Yotei رسما قوی‌ تر عمل کرده است!

بررسی گرافیک و طراحی بصری

Ghost of Yotei برای بسیاری از پلیر هایی که هر دو عنوان رو تجربه کردند: از لحاظ بصری طبیعی‌ تر و چشم‌ نوازتر ارزیابی شده، اگر چه Shadows در سطح فنی و جزئیات محیطی نیز عملکرد بسیار خوبی دارد ولی گوست آف یوتی در مقایسه با اساسینز کرید، عملکرد منحصر بفرد تری داشته!

Yotei در بخش زیبایی هنری برتری دارد و نمره 9 از 10 را به راحتی دریافت میکند، اما اساسینز کرید نیز چندان عقب نیست و در برخی شاخص‌ های بصری نیز رقابت تنگاتنگی دارد؛ مخصوصا در مقایسه با AC Shadows!

مقایسه بازی Ghost Of Yotei با Assassins Creed

 

  • هر دو بازی فن بیس خاص خود را در زمینه گرافیکی دارد؛ اما گرافیک بازی تنها عامل برتر نیست و در اکثریت موارد؛ گیم پلی و سبک بازی ها بیشترین مقایسه را داشته و باعث تفکیک دو بازی از یکدیگر هستند؛ در ادامه، با مقایسه گیم پلی اساسینز کرید و گوست آف یوتی همراه باشید:

بررسی گیم پلی و سبک مبارزات بازی ها

Ghost Of Yotei در گیم‌ پلی و مبارزه‌ های تن‌ به‌ تن، چالش‌ بر‌انگیز تر شناخته شده، در حالی که Shadows در زمینه مخفی‌کاری و استفاده از ابزار های خاص ( به لطف استفاده از دو کاراکتر ) عنوان قوی‌ تری در زمینه تنوع اسلحه ها محسوب میشود!

مبارزات و سبک اکشن بازی ها

در بخش اکشن و مبارزات بازی اما گوست آف یوتی مکانیک فایتینگ نسبتا جدیدتری نسبت به عنوان قبلی خود ( Ghost Of Tsushima ) ندارد ولی اساسینز کرید در زمینه نوع مبارزات، تنوع بیشتری دارد، مخصوصا در بازی AC Shadows!

  • نهایتا، اگر به مبارزه مستقیم علاقه بیشتری دارید، Yotei گزینه برتر میباشد؛ اما برای تجربه حس مخفی‌ کارانه عمیق‌ تر، اساسینز کرید صد در صد انتخاب بهتری است!

مقایسه کامل Ghost of Yōtei و Assassin’s Creed Shadows در استیم

در سال ۲۰۲۵، دو غول جهان‌باز ژاپن فئودال  Ghost of Yōtei (دنباله Ghost of Tsushima از Sucker Punch) و Assassin’s Creed Shadows (از Ubisoft) رقابت سختی راه انداختن. Yōtei در PS5 انفجاری فروخت (۲.۵M در ۳ هفته، بیشتر از Shadows در ۷ ماه روی PS5) و Metacritic ۸۶ (user ۸.۲) داره، در حالی که Shadows ۸۱ (user ۶.۲) و فروش کل ۴.۳M (۱۸% Steam) . اما assassins creed shadow در لیست بازی های استیم برای سفارش موجوده .

جدول وضعیت استیم (نوامبر ۲۰۲۵)

ویژگی Ghost of Yōtei Assassin’s Creed Shadows
در Steam خیر (PS5-only، PC Q2 ۲۰۲۶) بله (Day 1 مارس ۲۰۲۵، app/3159330)
Steam Deck Playable (۴۰FPS ۸۰۰p با FSR) Verified (بهینه)
فروش Steam N/A (پیش‌بینی بالا، Tsushima ۲M) ~۷۷۵k (۱۸% کل ۴.۳M)
نقد Steam N/A Mixed-Positive (۶.۲ User) — stealth عالی، داستان ضعیف
Metacritic ۸۶ (Critic)، ۸.۲ User ۸۱ (Critic)، ۶.۲ User

جدول گیم‌پلی و ویژگی‌ها

بخش Ghost of Yōtei (PS5/PC soon) Assassin’s Creed Shadows
داستان Atsu (یابانگو زن) انتقام از Yōtei Six — متمرکز، احساسی، فرهنگی Ainu. بهتر Naoe (نینجا) + Yasuke (سامورایی) — split ضعیف، bloated RPG.
جهان Ezo/Hokkaido (۱۶۰۳) — برفی، ارگانیک، wind/hayvanات. کوچک‌تر اما immersive ژاپن مرکزی (۱۵۷۹) — بزرگ، شهرها، فصول. icon-heavy بزرگ‌تر
combat Stance-based، odachi/kusarigama/wolf — fluid، boss عالی. برتر Parrying/mashing، Yasuke سنگین. flashy اما shallow.
Stealth Mask/ابزار، action-focused Naoe elite (body move/distract). بهتر
گرافیک هنری (Kurosawa Mode)، RTGI. stunning محیط واقع‌گرا، RT کامل، آب/باران. فنی‌تر
طول ۴۰–۶۰ ساعت ۶۰–۱۰۰+ ساعت (RPG)

جدول فروش و عملکرد

معیار Ghost of Yōtei Assassin’s Creed Shadows
فروش PS5 ۲.۵M (۳ هفته) ۲.۴M (۷ ماه) Yōtei سریع‌تر
فروش کل ۲.۵M+ (PS5-only) ۴.۳M (multiplat)
Steam سهم N/A ۱۸% (~۷۷۵k)
درآمد ~$۱۰۰M (۱.۶M+ در هفته اول) خوب اما کمتر از انتظار Ubisoft

جدول سیستم مورد نیاز (پیشنهادی، Shadows / Yōtei )

سطح Ghost of Yōtei (TBA) Assassin’s Creed Shadows
Minimum i5 / GTX 1070 / ۱۶GB i7-8700K / RTX 3080 / ۱۶GB
Recommended i7 / RTX 4070+ / ۱۶GB (RT) i9 / RTX 4080+ / ۱۶GB (RT)

عملکرد فنی و بهینه‌ سازی دو بازی

Ghost Of Yotei برای PS5، استفاده از قابلیت‌ های فنی مانند Ray Tracing و کنترلر را به خوبی به کار گرفته است، همچنین بهینه سازی گرافیکی نیز برای Yotei به خوبی انجام شده؛ عنوان Assassins Creed نیز عملکرد بدی نداشته، ولی بعضی نقد ها به مشکلات طراحی و مقیاس استفاده نشده از برخی مکانیک ها، اشاره میکنند؛ همین باعث میشود تا گوست آف یوتی نمره کامل تری نسبت به اساسینز کرید گرفته باشد!

 

جمع بندی نهایی

 

Ghost Of Yotei روایت‌ گر روح مبارزه طلبی و احساس شمشیرزنی خاص، در مقابل، Assassins Creed نمایشگر عظمت تاریخی داستان بازی و مخفی‌ کاری های گسترده تاکید دارد؛ در نهایت، انتخاب بین این دو بازی، بیشتر از برتر بودن در نکات یاد شده ( گیم پلی و … ) به سلیقه برمیگردد!

اگر به حس سینماتیک و داستانی عمیق علاقه دارید، Ghost of Yotei بازی بهتری میباشد؛ اما اگر دنیای بازتر و آزادی عمل بیشتر را انتخاب میکنید، Assassin’s Creed گزینه مناسبتری خواهد بود؛ نظر شما چیه؟ خوشحال میشیم بخش کامنت ها اشاره ای داشته باشید اگر نکته خاصی رو مطرح نکردیم؛ سپاس از وقت گرانبهایی که برای خواندن مقاله اختصاص دادید …

مقالات مرتبط